Varning! Just nu cirkulerar ett falskt e-postmeddelande där bedragarna utger sig för att vara Eurocard. Du uppmanas att klicka på en länk för att registrera ditt mobilnummer. Får du ett sådant så släng det direkt utan att klicka på länken.

Smarta kvitton

Med smarta kvitton slipper du och företaget den kostsamma processen med hantering av kvitton.

Via vår app kan kortinnehavaren skanna sina kvitton eller ladda ner ett pdf-kvitto och appen skickar det automatiskt till företagets reseräkningssystem.

Fördelarna är många:

  • Automatisk koppling mellan transaktion och kvitto.
  • Direktkoppling till ert reseräkningssystem.
  • Färre fel som ger lägre kostnader.
  • Enkelt för de som redovisar utlägg i tjänsten och för de som granskar dem.
  • Gladare medarbetare!

Så fungerar smarta kvitton

  1. Den anställde gör ett utlägg med sitt Eurocard.
  2. Transaktionen dyker automatiskt upp i appen.
  3. Mobilkameran aktiveras när kortinnehavaren klickar på transaktionen. Papperskvittot skannas och en digital version sparas ihop med transaktionen.
  4. Transaktion och kvitto läggs automatiskt in i reseräkningssystemet.

Eurocard app

Så kommer ni i gång med smarta kvitton:

  • Teckna avtal med oss.
  • Vi hjälper er att integrera tjänsten smarta kvitton med reseräkningssystemet.
  • Informera kortinnehavarna om de nya rutinerna för hantering av papperskvitton.
  • Be kortinnehavarna att ladda ner Eurocard-appen och sätta igång.

Ta kontakt med oss på företagssupporten om du vill ansöka om smarta kvitton eller få mer information.

Pris och villkor

FAQ

  • Vilka TEM-system finns det stöd för?

    Eurocard jobbar kontinuerligt med leverantörer av TEM-system för att skapa integration. Kontakta din Key Account Manager eller Företagssupport för att se om ert TEM-system är integrerat med lösningen för smarta kvitton.

  • Vad måste vi göra för att få filerna levererade in i vårt system?

    Om det finns stöd för ert reseräkningssystem kan ni kontakta er Key Account Manager för att få hjälp med detta. Om det saknas stöd för ert system, var vänlig kontakta er Key Account Manager så att vi diskutera vad som är den bästa lösningen för ert företag.

  • Vi använder inte ett TEM-system, men kan ni leverera kvitton till vårt redovisningssystem?

    Nej inte ännu, men vi håller på att undersöka möjligheten för framtiden. Under tiden kan ni fortfarande ladda ner appen från Eurocard, ta bilder på kvittona och skicka till önskad e-postadress. Efter att kvittot har sparats i appen kommer det även att finnas tillgängligt på Mitt Eurocard och kan sparas som en pdf.

  • Kan jag använda digitala kvitton för att få tillbaka på momsen?

    Momsbestämmelserna skiljer sig mellan länderna beroende på om det är ett papperskvitto som skannats, eller ett digitalt kvitto i original (skapat i försäljningsställets kassasystem). Fråga din revisor om vad som gäller.

  • Kan jag använda digitala kvitton för arkivering?

    Bestämmelser om arkivering skiljer sig mellan länderna beroende på om det är ett papperskvitto som skannats, eller ett digitalt kvitto i original (skapat i försäljningsställets kassasystem). Fråga din revisor om vad som gäller.