Så här gör du:

  1. Betala med kortet, telefonen eller klockan som vanligt.
  2. Köpet ser du i appen och med ett enkelt knapptryck kan du skanna in kvittot med mobilkameran och det finns lätt åtkomligt i appen och sparas där i tre år.
  3. Du kan sedan redigera, ändra kontrast och beskära kanterna för bästa återgivning av ditt kvitto.

Bra att veta

  • Kan ett inskannat kvitto användas vid retur, byte eller reklamation av en vara?

    Öppet köp och bytesrätt är ett frivilligt åtagande från butiken, varför varje butik själva kan utforma sina rutiner och kan därmed eventuellt kräva originalkvitto.

     

    Vid en reklamation ska däremot butikerna kunna acceptera ett digitalt kvitto.

  • Kan jag skriva ut eller skicka kvittot?

    Ja, på kvittobilden klickar du på delafunktionen så kan du välja att skriva ut, mejla eller till exempel kopiera ditt kvitto.

  • Kan jag ta bort kvittot?

    Ja, på kvittobilden klickar du på soptunnan så kan du ta bort kvittot om du skulle ångra dig.

  • Var hittar jag mitt kvitto?

    Kvittot ligger sparat i detaljvyn till det köp du skannat in det till och sparas där i tre år.

  • Kan inskannat kvitto användas vid utläggshantering på jobbet?

    Vi kommer inom kort att kunna ta emot och leverera digitala kvitton direkt till utlägghanteringssystem för en smidig och papperslös hantering.

     

    Om du redan nu vill kunna använda de inskannade kvittona för utläggshantering, stäm av med din arbetsgivare att de godtar de inskannade kvittona som underlag.

     

    Enligt svensk bokföringslag är dock papperskvittot underlag i bokföringen och skall arkiveras av arbetsgivaren i enlighet härmed.

  • Jag har inte kvittofunktionen i min app, varför?

    Då har du säkert inte den senaste versionen av Eurocard-appen.

    Funktionen finns för Android 5.0 och senare samt för iOS 10 och senare.